Ucznbo artiowski budżet obywatelski „Zmieniam Nowy”

                 Projekt „Zmieniam Nowy” powstał z inicjatywy Dyrektora Szkoły, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego. Idea projektu nawiązuje do budżetu obywatelskiego, który jest coraz częściej stosowany na różnych szczeblach samorządu. Zadaniem projektu jest zaktywizowanie młodzieży do udziału w życiu społecznym, zarówno w najbliższym środowisku, jak i w kraju, a także nauczenie dostrzegania potrzeby szukania rozwiązań korzystnie wpływających na jakość życia społeczności lokalnej. Budżet obywatelski (partycypacyjny) – to demokratyczny proces dyskusji i podejmowania decyzji, w którym mieszkańcy (w naszym przypadku uczniowie) decydują o tym, w jaki sposób wydawać część budżetu, po wcześniejszych konsultacjach i ogólnym głosowaniu. Tym samym taka forma demokracji umożliwia obywatelom (uczniom) dyskusję oraz bezpośredni wpływ na podjęcie decyzji o przeznaczeniu części budżetu na przedsięwzięcia zgłoszone bezpośrednio przez obywateli (uczniów).

Cele projektu:

 

  • rozwijanie samorządności i kompetencji obywatelskich w szkole poprzez podejmowanie przez wszystkich uczniów inicjatyw związanych z samorządnością obywatelską,
  • rozwijanie postawy odpowiedzialności za siebie i społeczność szkolną,
  • atrakcyjny sposób na zwiększenie zaangażowania społecznego młodzieży,
  • rozwijanie kreatywności i sprawności organizacyjnej.

 Budżet projektu:

 

Budżet projektu wynosi 1500 zł. Koszt realizacji zgłaszanego pomysłu nie może przekroczyć tej kwoty.

Etapy projektu:

  • Zgłaszanie pomysłów, kalkulacja kosztów.
  • Konsultacja z dyrektorem szkoły pod względem możliwości realizacji pomysłu.
  • Zgłoszenie projektu poprzez złożenie formularza w sekretariacie
  • Głosowanie wszystkich uczniów.
  • Realizacja wybranego projektu.

 

 

Harmonogram działań

Termin

 

Działanie

Do 21 listopada

Kampania informacyjna (SU, wychowawcy klas, n-ele wos-u, przedsiębiorczości)

Do 17 grudnia

Zgłaszanie projektów do sekretariatu szkoły (na formularzu zgłoszeniowym)

18 - 19 grudnia

Weryfikacja zgłoszonych projektów

20 grudnia

Ogłoszenie listy projektów

2-16 stycznia

Kampania informacyjna (promowanie projektów poprzez radiowęzeł, telebimy, plakaty, na lekcjach wychowawczych)

17-18 stycznia

Głosowanie nad projektami

Do 22 stycznia

Ogłoszenie wyników głosowania

Do 8 marca

Realizacja wybranego projektu

 

 Zasady zgłaszania projektów:

 

  • Projekt może zgłosić grupa co najmniej trzech uczniów
  • Projekt musi być pożyteczny dla społeczności szkolnej, musi służyć np. poprawie warunków uczenia się lub wypoczynku w czasie przerw, poprawie estetyki otoczenia, komfortu pracy itp.,
  • pomysł musi być możliwy do zrealizowania i zakończenia w terminie 7 tygodni
  • pomysły należy składać na „Formularzu zgłoszeniowym”, który można uzyskać w sekretariacie lub pobrać ze strony szkoły.

 Kryteria oceny projektów:

 

  • pozytywny wpływ na poprawę warunków uczenia się lub wypoczynku w szkole,
  • zgodność pomysłu z założeniami projektu,
  • poprawne wypełnienie formularza zgłoszeniowego, dołączenie wizualizacji pomysłu.

 

formularz zgłoszeniowy

 

  • Szkoła jest położona w najbliższym sąsiedztwie kompleksu sportowo- rekreacyjnego oraz terenów leśnych "Miłosna"

    • Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2
    • w ZSO funkcjonują:
    • 2 Liceum Ogólnokształcące
    • Sportowe Liceum Ogólnokształcące
    • ul. Słoneczna 2
    • 82-500 Kwidzyn
    • tel/fax 55 645 19 19
    • email: wyspian@2lo-kwidzyn.pl
    • www: 2lo-kwidzyn.pl
    • Dyrektor Szkoły
    • mgr Ewelina Braun
    • wice-Dyrektor Szkoły
    • mgr Wojciech Kapica
  • Pedagog szkolny mgr Hanna Taczkowska

    • Dyżury
    • Poniedziałek 9.40-12.35
    • Wtorek 9.40-13.25
    • Środa 9.50-13.25
    • Czwartek 11.30-13.25
    • Piątek 10.35-13.25
    • Psycholog – Magda Łucarz
    • Dyżury
    • wtorek 8.00-11.00
    • Sekretariat szkoły
    • mgr inż Bożena Grochowska
    • sekretariat szkoły czynny
    • Poniedziałek- Piątek 8-15
  • Staramy się, by do biblioteki można było zajrzeć zawsze, kiedy jest taka potrzeba, dlatego jest otwarta we wszystkie dni, w następujących godzinach:

    • Poniedziałek 8.50-15.30
    • Wtorek 7.30-14.20
    • Środa 9.55-15.15
    • Czwartek 8.00-15.40
    • Piątek 7.30-14.20
    • Zapraszają
    • mgr Mariola Bera
    • mgr Beata Chudoba
    • mgr Hanna Taczkowska
  • Rada Rodziców ZSO nr 2

    • Przewodnicząca Beata Barczykowska
    • zastępca Witold Templin
    • Wpłaty na konto Rady Rodziców
    • 84 8300 0009 0008 3133 2000 0010 w tytule wpisać „wpłata na Radę Rodziców. Imię i nazwisko dziecka, klasa”