Rządowy program „Dobry start”

 

Komu przysługuje świadczenie „Dobry start”?

 

  1. Rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych – raz w roku na dziecko;
  2. Osobom uczącym się – raz w roku.

Świadczenie „Dobry start” przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia: 

  • przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;
  • przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Świadczenie „Dobry start” przysługuje także w przypadku:

  • ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia; 
  • ukończenia 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

W przypadku dziecka biorącego udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, świadczenie dobry start przysługuje nie wcześniej niż od roku kalendarzowego,
w którym dziecko kończy 7. rok życia.

Komu nie przysługuje świadczenie „Dobry start”?

  1. Jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie;
  2. Na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje, które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”. Chodzi tu o urząd miasta/gminy, ośrodek pomocy społecznej lub inną jednostkę organizacyjną (np. centrum świadczeń) właściwą dla miejsca zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie.

Kiedy złożyć wniosek?

 

  1. Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku.
  2. Wnioski złożone po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, pozostawia się bez rozpatrzenia.
  3. Jeżeli w okresie trzech miesięcy, licząc od dnia wydania orzeczenia o niepełnosprawności, zostanie złożony wniosek o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry start”, świadczenie przysługuje, jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 1, toczyło się postępowanie o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności.

Co zawiera wniosek?

  1. nazwę i adres organu właściwego;
  2. dane dotyczące wnioskodawcy i dzieci, na które wnioskodawca ubiega się o przyznanie świadczenia dobry start, w tym: imię, nazwisko, datę urodzenia, adres miejsca zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość, stan cywilny wnioskodawcy oraz, o ile je posiada – adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
  3. oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły;
  4. oświadczenie o legitymowaniu się przez dziecko orzeczeniem o niepełnosprawności;
  5. klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”;
  6. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia „Dobry start”.

Kiedy następuje wypłata świadczenia?

Ustalenie prawa do świadczenia „Dobry start” oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia „Dobry start” oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września.

Szczegółowe informacje dotyczące programu „Dobry start”:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

https://www.mpips.gov.pl/DobryStart

Ministerstwo Edukacji Narodowej

https://men.go..p//strony/6-pm/npuczniowpzostaniepobjetychpprogramempdobrypstart.htm/

Treść rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. poz. 1061),

  • Szkoła jest położona w najbliższym sąsiedztwie kompleksu sportowo- rekreacyjnego oraz terenów leśnych "Miłosna"

    • Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2
    • w ZSO funkcjonują:
    • 2 Liceum Ogólnokształcące
    • Sportowe Liceum Ogólnokształcące
    • ul. Słoneczna 2
    • 82-500 Kwidzyn
    • tel/fax 55 645 19 19
    • email: wyspian@2lo-kwidzyn.pl
    • www: 2lo-kwidzyn.pl
    • Dyrektor Szkoły
    • mgr Ewelina Braun
    • wice-Dyrektor Szkoły
    • mgr Wojciech Kapica
  • Pedagog szkolny mgr Hanna Taczkowska

    • Dyżury
    • Poniedziałek 9.40-12.35
    • Wtorek 9.40-13.25
    • Środa 9.50-13.25
    • Czwartek 11.30-13.25
    • Piątek 10.35-13.25
    • Psycholog – Magda Łucarz
    • Dyżury
    • wtorek 8.00-11.00
    • Sekretariat szkoły
    • mgr inż Bożena Grochowska
    • sekretariat szkoły czynny
    • Poniedziałek- Piątek 8-15
  • Staramy się, by do biblioteki można było zajrzeć zawsze, kiedy jest taka potrzeba, dlatego jest otwarta we wszystkie dni, w następujących godzinach:

    • Poniedziałek 8.50-15.30
    • Wtorek 7.30-14.20
    • Środa 9.55-15.15
    • Czwartek 8.00-15.40
    • Piątek 7.30-14.20
    • Zapraszają
    • mgr Mariola Bera
    • mgr Beata Chudoba
    • mgr Hanna Taczkowska
  • Rada Rodziców ZSO nr 2

    • Przewodnicząca Beata Barczykowska
    • zastępca Witold Templin
    • Wpłaty na konto Rady Rodziców
    • 84 8300 0009 0008 3133 2000 0010 w tytule wpisać „wpłata na Radę Rodziców. Imię i nazwisko dziecka, klasa”