logo oseINNOWACYJNE PRACOWNIE TRAFIŁY DO ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 2 W KWIDZYNIE

 Nasza szkoła wzbogaciła się o dwie mobilne pracownie multimedialne. 32 notebooki które będą do dyspozycji nauczycieli oraz uczniów. Sprzęt trafił do placówki dzięki udziałowi w konkursie #OSEWyzwanie.  #OSEWyzwanie to konkurs dla szkół, który zorganizowało Ministerstwo Cyfryzacji  wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Do konkursu w sierpniu 2019 obie szkoły zgłosił wicedyrektor ZSO nr 2 Wojciech Kapica. Na wstępnym etapie należało spełnić stawiane wymagania

 

  • udział szkoły w programie mLegitymacja szkolna,
  • przygotowanie i wysłanie pracy graficznej pt. „Smart Szkoła”
  • udział w Europejskim Tygodniu Kodowania (#CodeWeek2019).

Ważnym elementem konkursu było również zgłoszenie nauczycieli do OSEHero. Wypełnił je nauczyciel języka polskiego Albert Duzinkiewicz z innowacyjnym programem zajęć SEO Copywrtingu oraz nauczyciel informatyki  Wojciech Kapica realizujący projekt Centrum Mistrzostwa Informatycznego.. O wygranej w oficjalnym piśmie poinformowało nas Ministerstwo Cyfryzacji już we wrześniu 2019, mówi dyrektor szkoły Ewelina Braun, ale dopiero pod koniec kwietnia sprzęt dotarł do szkoły. Do konkursu zgłosiło się ponad 1600 szkół z całej Polski. Nagrodzono 764 placówki, w tym obie szkoły: II Liceum Ogólnokształcące i Sportowe Liceum Ogólnokształcące, które wchodzą w skład ZSO nr 2.

Otrzymany zestaw składa się z:

  • 32 notebooków
  • punktu dostępowego (Acces Point), który zapewnia mobilnym pracowniom łączność z siecią wi-fi,
  • 2 mobilnych szaf dokujących z funkcją ładowania, dzięki której łatwo dostarczyć całą pracownię do dowolnej sali lekcyjnej

Dzięki notebookom nauczyciele oraz uczniowie będą mogli podnosić kompetencje cyfrowe i korzystać w trakcie zajęć ze szkolnej chmury. Mobilne pracownie będą wykorzystywane nie tylko na zajęciach informatyki, ale również  języka polskiego w trakcie warsztatów z Copywrtingu czy języka angielskiego w trakcie zajęć z eTwinningu podczas, których młodzież i nauczyciele z całego świata współpracują ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Otrzymane pracownie wpisują się w innowacyjne działania szkoły, która od dwóch lat funkcjonuje w projekcie mLegitymacja, a uczniowie na zajęciach informatyki  poznają elementy robotyki i druku 3D. Każdy członek szkolnej społeczności ma dostęp do darmowej chmury OFFICE365, w skład której wchodzi pakiet Office’a, dostęp do OneDrive’a oraz nowoczesne aplikacje takie jak Teams, Forms czy Sway, które obecnie bardzo dobrze sprawdzają się w prowadzeniu zajęć w formie zdalnego nauczania. Nagroda celnie wpisuje się w strategię edukacyjną Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie, której istotnym elementem jest podnoszenie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Szkoła XXI wieku musi podążać za tempem zmieniającej się wokół rzeczywistości. W dobie cyfryzacji i multimediów, aby zainteresować ucznia aktywnym udziałem w lekcjach i zwiększyć skuteczność nauczania, konieczne jest wykorzystywanie narzędzi TIK i cyfrowych zasobów edukacyjnych.


01
 02