Szkolenie „Umiejętności i techniki trenerskie"
W dniach 18 i 19.08.2021 r. odbyły się 8 godz. szkolenie „Umiejętności i techniki trenerskie", które miał formę interaktywnego warsztatu z elementami wykładu prezentującego sprawdzoną i inspirującą wiedzę.
Podczas szkolenia omówiono zagadnienia: rola trenera podczas szkolenia, zasady skutecznej komunikacji z grupą szkoleniową, sposoby analizy potrzeb szkoleniowych, zasady przygotowania programu szkolenia i doboru metod prowadzenia zajęć, fazy rozwoju grupy, podstawowe metody ewaluacji szkoleń, zasady kształcenia dorosłych, poznanie cyklu uczenia się Kolba, umiejętność rozpoznawania potrzeb szkoleniowych uczestników zależnie od preferowanego stylu uczenia się.
Celem szkolenia było: pogłębieniem wiedzy nauczycieli w zakresie jak prowadzić zajęcia grupowe, uwzględniając zasady pracy z dorosłymi oraz cykl edukacyjny.
Program szkolenia
1. Rola trenera podczas szkolenia, zasady skutecznej komunikacji z grupą szkoleniową,
2. Metody analizy potrzeb szkoleniowych, zasady przygotowania programu szkolenia i doboru metod prowadzenia zajęć,
3. Proces grupowy : fazy rozwoju grupy, podstawowe metody ewaluacji szkoleń, zasady kształcenia osób dorosłych.
4. Warsztat trenera: komunikacja interpersonalna, cykl uczenia się Kolba, umiejętność rozpoznawania potrzeb szkoleniowych uczestników zależnie od preferowanego stylu uczenia się, asertywność w pracy z grupą, konstruktywna informacja zwrotna.
5. Projektowanie programów szkoleń z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych uczestników.
6. ABC neurodydaktyki w pracy trenera.
7. Narzędzia edukacyjne w pracy trenera : burza mózgów, fim, gra szkoleniowa, praca z personą, studia przypadków.
Metody pracy :
- wykład interaktywny, burza mózgów, praca w grupach, studia przypadków, praca z personą, film.
Szkolenie realizowane w ramach projektu Powiślańska Szkoła Ćwiczeń – Kwidzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.