Szkolenie „ Gamifikacja - projektowanie narzędzi edukacyjnych w obszarze nauczanych przedmiotów”
W dniach 1 i 4.09.2021 odbyło się szkolenie „Gamifikacja - Projektowanie narzędzi edukacyjnych
w obszarze nauczanych przedmiotów", na którym omówiono: zrozumienie idei grywalizacji (cel, źródła motywacji uczniów/studentów, zalety i wady, gamifikacja a game based learning); podstawy neurobiologiczne funkcjonowania mózgu w kontekście gamifikacji; poznanie elementów mechaniki i dynamiki gier wykorzystywanych w zgrywalizowanych kursach; przykłady zgamifikowanych kursów; wsparcie technologiczne - wykorzystanie narzędzi internetowych do konstrukcji kursu, zaprojektowanie środowiska gry niezbędnego do wymiany zasobów i komunikacji z graczami. Istotą szkolenia było pogłębieniem wiedzy nauczycieli w zakresie korzystania z mechanizmów grywalizacji, aby budować angażujące i motywujące lekcje, zajęcia pozalekcyjne, pozaszkolne, zastosować gry w codziennej praktyce do wspierania rozwoju ucznia i realizacji programu nauczania oraz zaprojektować lekcję w oparciu o gry i metodę gamifikacji (w odniesieniu do treści konkretnego przedmiotu).
Cel ogólny: pogłębienie wiedzy nauczycieli w zakresie korzystania z mechanizmów grywalizacji.
Cele szczegółowe:
Uczestnicy, po szkoleniu:
• Rozumieją zasady rządzące procesem grywalizacji
• Projektują angażujące i motywujące lekcje, zajęcia pozalekcyjne, pozaszkolne,
• Włączają gry do codziennej pracy dydaktycznej,
• Wiedzą jak zachęcać i motywować uczniów do pracy z wykorzystaniem mechanizmów grywalizacji,
• Potrafią wspierać rozwój ucznia w czasie realizacji programu nauczania zgodnie z zasadami grywalizacji
• Potrafią zaprojektować lekcję w oparciu o gry i metodę gamifikacji
Program szkolenia:
• Gamifikacja – przegląd zagadnień, opis założeń
• Motywacja uczniów w czasie pracy stacjonarnej i zdalnej
• Podstawy neurobiologiczne funkcjonowania mózgu w kontekście grywalizacji
• Przykłady zgamifikowanych kursów
• Przegląd narzędzi do projektowania środowiska zgodnego z ideą gamifikacji
• Projektowanie środowiska do gry niezbędnego do wymiany zasobów i komunikacji z graczami
Szkolenie realizowane w ramach projektu Powiślańska Szkoła Ćwiczeń – Kwidzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.