Scenariusze lekcji
Opracowanie scenariuszy jest jednym z zadań w projekcie „Powiślańska Szkoła Ćwiczeń– Kwidzyn” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Priorytet II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji. Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty.
W ramach projektu opracowano 44 wzorcowe scenariusze zajęć edukacyjnych, z 4 obszarów: języków obcych, przedmiotów przyrodniczych, matematyki oraz informatyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, Scenariusze są podstawą przygotowania i przeprowadzenia lekcji pokazowych.
Scenariusze lekcji:
- opierają się na konstruktywizmie oraz innych ogólnie uznanych, wykorzystywanych w nauczaniu koncepcjach naukowych, uwzględniać najnowsze badania w tej dziedzinie,
- są zgodne z wymaganiami obowiązującej podstawy programowej. Ich konstrukcja oraz zawartość tematyczna zapewnia realizację wybranych celów kształcenia ogólnego;
- opierają się na aktualnie obowiązującej wiedzy przedmiotowej i dotyczą podanego obszaru/ obszarów wskazanego w zamówieniu;
- zawierają metody i techniki wykorzystujące m.in. TIK w celu aktywizowania uczniów;
- przedstawiają w sposób spójny i kompleksowy innowacyjne rozwiązania metodyczne w zakresie nauczania;
- prezentują metody i techniki pracy z uwzględnieniem wieku ucznia, jego możliwości poznawczych;
- uwzględniają zindywidualizowane podejście do kształcenia;
- uwzględniają ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w tym ucznia zdolnego;
- uwzględniają wyposażenie i bazę lokalowa dostępną w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie;
- są realizowane podczas zajęć z uczniami w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie.
Scenariusze lekcji z języka obcego
LP |
Opis |
Tematyka lekcji |
1 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, II etap edukacyjny |
|
2 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, II etap edukacyjny |
|
3 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, III etap edukacyjny |
|
4 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, III etap edukacyjny |
|
5 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, III etap edukacyjny |
|
6 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, III etap edukacyjny |
|
7 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, III etap edukacyjny |
Rozwijanie umiejętności mówienia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
8 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, III etap edukacyjny |
|
9 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka angielskiego, III etap edukacyjny |
|
10 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka niemieckiego, II etap edukacyjny |
FesteUndGlückwünsche. Składanie życzeń, pisanie zaproszeń, polskie i niemieckie zwyczaje świąteczne. |
11 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka niemieckiego, III etap edukacyjny |
|
12 |
Scenariusz lekcji pokazowej z języka niemieckiego, III etap edukacyjny |
FesteUndGlückwünsche.Składanie życzeń, pisanie zaproszeń,polskie i niemieckie zwyczajeświąteczne. |
Scenariusze lekcji z przedmiotów przyrodniczych
LP |
Opis |
Tematyka lekcji |
13 |
Scenariusz lekcji pokazowej z biologii, II etap edukacyjny |
|
14 |
Scenariusz lekcji pokazowej z biologii, II etap edukacyjny |
|
15 |
||
16 |
||
17 |
||
19 |
Scenariusz lekcji pokazowej z biologii, III etap edukacyjny |
|
20 |
Scenariusz lekcji pokazowej z biologii, III etap edukacyjny |
|
21 |
Scenariusz lekcji pokazowej z chemii, III etap edukacyjny |
|
22 |
||
23 |
||
24 |
Scenariusz lekcji pokazowej z chemii, III etap edukacyjny |
|
25 |
Scenariusz lekcji pokazowej z geografii, II etap edukacyjny |
|
26 |
Scenariusz lekcji pokazowej z geografii, III etap edukacyjny |
|
27 |
Scenariusz lekcji pokazowej z geografii, III etap edukacyjny |
|
28 |
Scenariusz lekcji pokazowej z geografii, III etap edukacyjny |
Scenariusze lekcji z matematyki
LP |
Opis |
Tematyka lekcji |
|
29 |
Scenariusz lekcji pokazowej z matematyki, II etap edukacyjny |
||
30 |
Scenariusz lekcji pokazowej z matematyki, II etap edukacyjny |
||
31 |
Scenariusz lekcji pokazowej z matematyki, III etap edukacyjny |
||
32 |
Scenariusz lekcji pokazowej z matematyki, III etap edukacyjny |
||
33 |
Scenariusz lekcji pokazowej z matematyki, III etap edukacyjny |
||
34 |
Scenariusz lekcji pokazowej z matematyki, III etap edukacyjny |
||
35 |
Scenariusz lekcji pokazowej z matematyki, III etap edukacyjny |
||
36 |
Scenariusz lekcji pokazowej z matematyki, III etap edukacyjny |
||
Scenariusze lekcji z informatyki
LP |
Opis |
Tematyka lekcji |
37 |
Scenariusz lekcji pokazowej z informatyki, II etap edukacyjny |
|
38 |
Scenariusz lekcji pokazowej z informatyki, II etap edukacyjny |
|
39 |
Scenariusz lekcji pokazowej z informatyki, III etap edukacyjny |
|
40 |
Scenariusz lekcji pokazowej z informatyki, III etap edukacyjny |
|
41 |
Scenariusz lekcji pokazowej z informatyki, III etap edukacyjny |
|
42 |
Scenariusz lekcji pokazowej z informatyki, III etap edukacyjny |
|
43 |
Scenariusz lekcji pokazowej z informatyki, III etap edukacyjny |
Wykorzystanie środowiska Jupyter- Python liczby pseudolosowe. |
44 |
Scenariusz lekcji pokazowej z informatyki, III etap edukacyjny |
Wykorzystanie środowiska Jupyter- Python działania na liczbach. |
Scenariusze lekcji opracowano w ramach projektu Powiślańska Szkoła Ćwiczeń – Kwidzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.