Szkolenia dla nauczycieli ze szkół wspieranych. W dniu 30.11.2022 r. odbyły się 6 godz. szkolenia skierowane do nauczycielek/i ze szkół wspieranych.
Tematyka szkoleń:
- szkolenia skierowane do nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i informatyki: „Myślenie krytyczne”
- szkolenia skierowane do nauczycieli języków obcych i matematyki: „Wykorzystanie metody mindfulness (treningu uważności) w pracy z uczniami z ukierunkowaniem na koncentrację i motywację”
Program szkolenia: „Myślenie krytyczne”
- Wprowadzenie – Co to jest myślenie krytyczne?
- Dlaczego myślenie krytyczne jest teraz tak ważne?
- Geneza myślenia krytycznego
- Dlaczego? Po co?
- Jakie wartości niesie rozwijanie myślenia krytycznego?
- Bariery logicznego myślenia
- Od czego zacząć?
- Narzędzia krytycznego myślenia
- Czym są narzędzia TOC bazujące na Teorii Ograniczeń dr E. Goldratta?
- Myślenie wertykalne vs. lateralne E. de Bono
Metody pracy:
- Wykład problemowy z elementami;
- Case study;
- Prezentacja multimedialna;
- Burza mózgów;
- Klasyczna metoda problemowa;
- Ćwiczenia grupowe;
- Studium przypadku
Program szkolenia: „Wykorzystanie metody mindfulness (treningu uważności) w pracy z uczniami z ukierunkowaniem na koncentrację i motywację”
CELE OGÓLNE
- Po szkoleniu uczestnik ma uporządkowaną wiedzę na temat mindfulness w pracy z uczniami..
CELE SZCZEGÓŁOWE (EFEKTY)
Po szkoleniu uczestnik:
- opisze teorię emocji Roberta Plutchika
- wykaże wpływ emocji (typu i natężenia) na zdobywanie, przetwarzanie i rozwijanie wiedzy;
- poszerzy wiedzę o praktykach mondfulness w pracy z uczniami;
- wykaże wpływ uważności na samopoczucie i funkcjonowanie ucznia;
- opisze schematy treningów uważności, ćwiczeń, medytacji, które można wykorzystać w pracy indywidualnej z uczniem oraz podczas zajęć grupowych
Metody pracy:
- wykład z prezentacją
- burza mózgów
- ćwiczenia koncentracji uwagi
- storytelling
- metoda przewodniego tekstu
Treści
- teoria emocji Plutchika
- nazywanie emocji i rozmawianie o nich
- emocje a proces uczenia się–im bardziej intensywny stan emocjonalny, tym łatwiej o zaistnienie poznawczych zniekształceń
- mechanizmy obronne wobec negatywnych emocji mające wpływ na zdolności intelektualne
- mindfulness treningiem uważności
- jak redukować stres, lęk i napięcia emocjonalne wykorzystując trening uważności
- trening uważności dla nauczyciela
- mindfulness w pracy z uczniami
Formy pracy
- praca w grupach
- praca indywidualna
Działanie realizowane w ramach projektu Powiślańska Szkoła Ćwiczeń – Kwidzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.