„MYŚL RELIGIJNA I ŚLAD HISTORII DROGĄ MŁODZIEŻOWYCH WARTOŚCI”
SZKOLNY PROJEKT AUTORSKI
MYŚL RELIGIJNA I ŚLAD HISTORII DROGĄ MŁODZIEŻOWYCH WARTOŚCI. DOLNE POWIŚLE.
PROJEKT AUTORSKI
Szczegółowy opis projektu
Projekt będzie realizowany w roku szkolnym 2021/2022 w ramach współpracy z innymi szkołami i placówkami (II Liceum Ogólnokształcące im. S.Wyspiańskiego w Kwidzynie, Sportowe LO w Kwidzynie, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy im. J.Korczaka w Kwidzynie, Szkoła Podstawowa nr 5 im. Zjednoczonej Europy w Kwidzynie). W bieżącym roku nazwę projektu rozszerzyliśmy o zwrot „(…) Dolne Powiśle”, chcąc rozwinąć zainteresowania i szczególną uwagę uczestników skupić jeszcze bardziej na historii i kulturze regionu. Zajęcia dla uczestników będą się odbywały przez 8 miesięcy (październik 2021 – maj 2022) w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie. W projekcie będzie brało udział 12 uczestników.
Realizacja projektu
Zajęcia będą prowadzone 2 razy w miesiącu:
- zajęcia teoretyczne (wykład/film/doprecyzowanie wiedzy na tematy interesujące uczestników); proponowane tematy do realizacji:
- Wybitna postać historyczna/religijna – mój autorytet. Wzór na dzisiejsze czasy.
- Szczególnie ważne i ciekawe miejsca historyczne Dolnego Powiśla.
- Kultywowanie tradycji i historii - pamięć o tych co odeszli…
- Sztuka sakralna a wiara człowieka (wspólne tworzenie witraży).
- Moja rodzinna historia tworzenie drzewa genealogicznego.
- integracja i praca własna uczestników (trójki mieszane między szkołami).
Do realizacji projektu koordynator planuje zaprosić:
- na zajęcia z historii regionu – pana Piotra Podlewskiego
- na zajęcia fotograficzne w plenerze – panią Katarzynę Regułę-Lubińską
- na zajęcia integracyjne – instruktora tańca
Praca własna uczestników w trójkach mieszanych (grupach) między szkołami będzie polegała na stworzeniu przez każdą grupę 2 ulotek informacyjnych – jednej dotyczącej miejsca/wydarzenia historycznego/osobowości Dolnego Powiśla oraz drugiej skupiającej się na miejscu sakralnym regionu. Schemat folderu organizator przedstawi uczestnikom na pierwszych zajęciach; wiedzę uczestnicy będą czerpali z warsztatów, wykładów, materiałów dostępnych w bibliotekach. Zdjęcia do folderów uczestnicy robią samodzielnie.
By zintegrować uczestników projektu przewidujemy: konkursy/testy/krzyżówki z nagrodami, które będą rozwiązywać w grupach; Quest - zabawę po szkole, gdzie jedna grupa będzie przygotowywała trasę dla innej grupy; wspólną naukę tańca liniowego z instruktorem.
Cele projektu :
- rozwijanie wiedzy o kulturze i historii regionu,
- poznanie i udokumentowanie ważnych miejsc oraz zabytków kultury sakralnej regionu,
- rozwijanie umiejętności planowania pracy oraz solidności i terminowości jej wykonywania,
- rozwijanie umiejętności informatycznych dotyczących pracy z aplikacjami do edycji tekstu oraz tworzenia folderów informacyjnych,
- nabycie i doskonalenie umiejętności wykonywania fotografii obiektów w plenerze,
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie i odpowiedzialności za powierzone zadania,
- pielęgnowanie w sobie tolerancji i empatii
- umożliwienie młodzieży integracji w środowisku rówieśniczym poprzez uświadomienie im wartości jakie wyznają.
Realizacja projektu będzie prezentowana w lokalnej prasie.
Projekt posługuje się pieczęcią projektu macierzystego (logo).
Koordynatorem i organizatorem całości projektu jest ks.Daniel Pałkowski.