Szkolenie „Tutoring w edukacji”
W dniach 23-25.08.2021 r. odbyło się 24 godz. szkolenie „Tutoring w edukacji”, które miało charakter praktyczny, ukierunkowany na rozwój kompetencji tutorskich uczestników.
Podczas szkolenia omówiono zagadnienia: tutoring jako forma wspierania procesu uczenia się; kompetencje tutora; zastosowanie tutoringu; doświadczenia z tutoringiem – przykłady dobrej praktyki; planowanie, organizacja, realizacja i ewaluacja tutoringu w szkole.
Celem szkolenia było: zapoznanie się z tematem tutoringu szkolnego i jego założeń teoretycznych i metodycznych. Poznanie metodyki tutoringu wraz z kluczowymi umiejętnościami tutora.
Program szkolenia:
1. Narzędzia rozwoju osobistego i naukowego: tutoring, mentoring, coaching – definicje, cele , podobieństwa i różnice
2. Geneza i historia tutoringu.
3. Definiowanie celów i efektów tutoringu rozwojowego i edukacyjnego.
4. Psychologiczny niezbędnik tutora - najważniejsze kompetencje osobiste w pracy tutora.
5. Komunikacja interpersonalna jako niezbędny element pracy rozwojowej, style komunikacji, style słuchania, pytania w procesie tutoringu, konstruktywna informacja zwrotna, efektywna komunikacja z uczniami.
6. Podstawy metodyczne tutoringu w edukacji: psychologia humanistyczna i pozytywna, elementy neurodydaktyki.
7. Motywowanie ucznia w procesie tutoringu.
8. Tutoringi coaching jako formy wspierania procesu uczenia się i mocnych stron ucznia.
9. Narzędzia rozwojowe w procesie tutoringu i coachingu.
Metody pracy :
- wykład interaktywny, burza mózgów, praca w grupach, studia przypadków, modelowanie, odgrywanie scenek.
Szkolenie realizowane w ramach projektu Powiślańska Szkoła Ćwiczeń – Kwidzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.