Instrukcja dot. elektronicznego wysyłania dokumentów składanych do szkoły ponadpodstawowej z wykorzystaniem systemu Nabór. Instrukcja przedstawia w jaki sposób można wysłać elektronicznie dokumenty związane z wnioskiem do pierwszej klasy szkoły ponadpodstawowej.
Jeżeli chcesz skontaktować się z komisją rekrutacyjną w ZSO nr 2 Kwidzyn pisz na adres: wyspianTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub dzwoń tel. 556451919
Instrukcję możesz pobrać w pliku .pdf.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji znajdziesz pod instrukcją.
System pozwala na przesłanie dowolnych dokumentów jednak powinny one zawierać zeskanowany (można zrobić zdjęcie) i podpisany wniosek do szkoły oraz niezbędne zeskanowane (można zrobić zdjęcie) i podpisane oświadczenia lub zaświadczenia. W pierwszym kroku należy skorzystać ze strony https://nabor.pcss.pl/szkolaponadpodstawowa wybrać odpowiednie miasto oraz skorzystać z opcji „Wypełnij wniosek”.
Kolejnym krokiem jest wypełnienie wniosku, wydrukowanie dokumentu, podpisanie oraz zeskanowanie (można zrobić zdjęcie). W zależności od wybranych odpowiedzi (np. zaznaczenie – rodzina wielodzietna) wymagane będą dodatkowe dokumenty. Można je pobrać z zakładki „Dokumenty” lub uzyskać w inny sposób (jak np. zaświadczenie od lekarza). W kolejnym etapie wszystkie dokumenty drukujemy, wypełniamy, podpisujemy w wymaganych miejscach oraz je skanujemy (można zrobić zdjęcie).Kolejnym krokiem jest wypełnienie wniosku, wydrukowanie dokumentu, podpisanie oraz zeskanowanie (można zrobić zdjęcie). W zależności od wybranych odpowiedzi (np. zaznaczenie – rodzina wielodzietna) wymagane będą dodatkowe dokumenty. Można je pobrać z zakładki „Dokumenty” lub uzyskać w inny sposób (jak np. zaświadczenie od lekarza). W kolejnym etapie wszystkie dokumenty drukujemy, wypełniamy, podpisujemy w wymaganych miejscach oraz je skanujemy (można zrobić zdjęcie).Następnie przygotowany komplet plików umieszczamy na naszym koncie przy wypełnionym wcześniej elektronicznym wniosku. Korzystamy z opcji „Zaloguj”,
podajemy dane do zalogowania, które uzyskaliśmy wraz z wnioskiem. Po zalogowaniu wybieramy opcję „Wybierz akcję” dla wprowadzanego wcześniej wniosku (w przypadku gdy wypełniliśmy wcześniej kilka wniosków, należy się upewnić, że wybieramy właściwy), po prawej stronie ekranu, jak na ilustracji poniżej.
Kolejnym krokiem jest wybranie opcji „Załączniki”, ukaże się nam następujący ekran: Wybieramy opcję „Dodaj” (po prawej stronie ekranu). Ukaże nam się ekran z możliwością dodania pliku:
Wprowadzamy „Opis załącznika” np. Wniosek (zeskanowany dokument powinien być ręcznie podpisany –Wprowadzamy „Opis załącznika” np. Wniosek (zeskanowany dokument powinien być ręcznie podpisany –inaczej nie będzie ważny). Wybieramy plik, opcja „Przeglądaj …” oraz wybieramy odpowiedni plik.Następnie przepisujemy odpowiedni tekst z obrazka. Jeżeli tekst nie zostanie zaakceptowany możnaprzeładować obrazek wykorzystując opcję „Przeładuj obrazek”. Po wybraniu opcji „Zapisz” dokumentzostanie umieszczony na naszym koncie i stanie się dostępny dla szkoły pierwszego wyboru. Po poprawnymdodaniu dokumentu zobaczymy następujący ekran:
Podobnie postępujemy z kolejnymi dokumentami, umieszczając ich komplet na naszym koncie.
Zmiana wysłanego dokumentu jest możliwa po wcześniejszym usunięciu dotychczasowego pliku.Zmiana wysłanego dokumentu jest możliwa po wcześniejszym usunięciu dotychczasowego pliku.W tym celu należy kliknąć ikonę z czerwonym krzyżykiem Wysłane pliki można pobrać na dysk klikając ikonę .pdf. Po umieszczeniu kompletu dokumentów możemy złożyć wniosek w szkole pierwszego wyboru.
W kolejnym kroku wybieramy opcję „Złóż wniosek”:
Po kliknięciu Złóż wniosek status dokumentu zmieni się z Nowy wniosek w rekrutacji podstawowej na Zweryfikowany w rekrutacji podstawowej:
UWAGA! Po elektronicznym złożeniu dokumentu nie będziemy mogli edytować wniosku oraz załączników. Będą one weryfikowane przez szkołę. Jeżeli w trakcie weryfikacji szkoła napotka na problem będzie się kontaktowała z kandydatem i może być wtedy konieczne uzupełnienie danych lub dokumentów. W takim przypadku szkoła cofnie wniosek do ponownej edycji. Na koncie kandydata ponownie aktywna będzie funkcja „Edytuj”. Po wprowadzeniu zmian należy wniosek zapisać, uzupełnić lub poprawić załączniki a następnie kliknąć „Złóż wniosek”.Jeśli po złożeniu wniosku, zauważyliście, że we wniosku są błędy, skontaktujcie się ze szkołą pierwszego wyboru, by cofnęła wniosek do ponownej edycji. Na koncie kandydata ponownie aktywna będzie funkcja „Edytuj”. Po wprowadzeniu zmian należy wniosek zapisać, uzupełnić lub poprawić załączniki a następnie kliknąć „Złóż wniosek”.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji .
- wniosek o przyjęcie do szkoły według wzoru zamieszczonego w systemie rekrutacji elektronicznej;
- potwierdzona kopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej;
- potwierdzona kopia zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty;
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów i olimpiad;
- kandydaci do klasy sportowej dołączają do podania: zaświadczenie lekarskie potwierdzające bardzo dobry stan zdrowia wydane przez lekarza specjalistę w dziedzinie medycyny sportowej lub innego uprawnionego lekarza, pisemną zgodę rodzica lub prawnego opiekuna (zał. A);
- kandydaci do klasy „Bezpieczeństwo publiczne” dołączają do podania zaświadczenie lekarskie potwierdzające bardzo dobry stan zdrowia wydane przez lekarza specjalistę w dziedzinie medycyny sportowej lub innego uprawnionego lekarza, pisemną zgodę rodzica lub prawnego opiekuna (zał. A);
- wybór języków obcych .pdf;
- deklaracja wyboru języka obcego;
- karta zdrowia (po przyjęciu do szkoły);
- 3 aktualne fotografie (podpisane na odwrocie);
- wybór jednego przedmiotu spośród filozofii, muzyki albo plastyki. dla kandydatów do klas 2 LO ;
- wybór jednego przedmiotu spośród muzyki albo plastyki. dla kandydatów do klas SLO;
- karta informacyjna .pdf;
- klauzula informacyjna dla kandydatów i rodziców .pdf;
- oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka .pdf,
- oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata .pdf,
Podstawą do umieszczenia na liście przyjętych do ZSO Nr 2 jest złożenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej wraz z oryginałem zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty zgodnie z podanym harmonogramem.