Powtórzenie wiadomości- praca w grupie. W tej części pokazane zostały przykładowe polecenia oraz zadania do samodzielnego wykonania . Więcej
Instrukcje sterujące przebiegiem wykonania programu. W tej części poznamy podstawowe instrukcje języka C++ służące do sterownia przebiegiem wykonania programu. W języku C++ istnieją w zasadzie jedynie dwa typy instrukcji sterujących, są to instrukcje warunkowe oraz pętle.
Część techniczna: Typ znakowy char
W części technicznej lekcji wprowadzimy nowy typ zmiennych – typ znakowy char. Pozwala on przechowywać pojedyncze znaki (małe i wielkie litery, cyfry, znaki przestankowe itp.). Wartości typu char są w języku C++ otoczone apostrofami, np. 'a', '8', '+', '.'. Jako pierwszy przykład napiszmy program, który wczytuje dany znak, o którym wiemy, że jest małą literą, i sprawdza, czy jest to samogłoska, czy spółgłoska.
Instrukcja przypisania. W tej lekcji opowiemy o innej metodzie nadawania wartości zmiennej poza jej wczytaniem. Jest nią instrukcja przypisania. Aby nadać zmiennej a typu int wartość 5, możemy użyć następującej instrukcji przypisania:
Wczytywanie, wypisywanie, zmienne. W poprzedniej lekcji nauczyliśmy się wypisywać proste komunikaty oraz – w ostatnim przykładzie – liczby całkowite. Aby program był w pełni interaktywny, musi być możliwe wczytywanie danych wprowadzonych przez użytkownika.
W trakcie tych zajęć nauczymy się m.in następujących rzeczy: jak dołączyć do programu bibliotekę (include), jak pisać po ekranie (cout), liczby całkowite int (integralne, czyli niepodzielne), jak zarezerwować miejsce w pamięci RAM (czyli zmienną),