Szkolenie „Neurodydaktyka, czyli jak uczyć w zgodzie z mózgiem”
W dniu 27.08.2021 r. i 4.09.2021 r. odbyły się dla każdej z grup nauczycieli 8 godz. szkolenia „Neurodydaktyka, czyli jak uczyć w zgodzie z mózgiem”. Podczas szkolenia omówiono następujące zagadnienia: istota neurodydaktyki, podstawowe terminy i pojęcia
z zakresu neurodydaktyki wiedza o budowie i funkcjonowaniu mózgu w obszarze uczenia się, wykorzystanie możliwości mózgu w celu efektywniejszego uczenia, konstruowanie zajęć zgodnie z zasadami neurodydaktyki,
Celem szkolenia było: nabycie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy z zakresu neuronauk w procesie nauczania - uczenia się, umiejętności wykorzystania metodyki przyjaznej mózgowi w procesie twórczego rozwiązywania problemów i efektywnego uczenia się. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętność samodzielnego tworzenia metod kreatywnego nauczania przyjaznego mózgowi.
Program szkolenia:
Podczas szkolenia uczestnicy:
- Poznają istotę neurodydaktyki, podstawowe terminy i pojęcia z zakresu neurodydaktyki. Zapoznają się z funkcjonowaniem mózgu w obszarze uczenia się oraz wykorzystywania jego możliwości w nauczaniu i uczenia się przyjaznego mózgowi.
- Poznają narzędzia uwzględniające indywidualne preferencje uczniów tzw. style uczenia w połączeniu z metodami i sposobami pracy.
- Zapoznają się z mnemotechnikami umożliwiającymi wykorzystanie zasobów mózgu.
- Zapoznają się ze sposobami motywowania uczniów.
- Określą cechy kreatywnego nauczyciela sprawiającego aktywność uczniów w procesie uczenia się.
- Wypracują materiały do pracy z uczniem.
Szkolenie realizowane w ramach projektu Powiślańska Szkoła Ćwiczeń – Kwidzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.