Kontakt

Email

wyspian@2lo-kwidzyn.pl lub dyrektor@2lo-kwidzyn.pl

Phone

556451919

Adres

ul. Słoneczna 2; 82-500 Kwidzyn
ZSO nr 2 Kwidzyn
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie.
2 LO
2 Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Kwidzynie
klasa sportowa
Sportowe Liceum Ogólnokształcące w Kwidzynie, klasa sportowa
klasa mundurowa
Sportowe Liceum Ogólnokształcące, klasa mundurowa
srebrna tarcza 2022
W Rankingu "Perspektyw" II Liceum Ogólnokształcące uzyskało tytuł "Srebrnej szkoły".
szkoła ćwiczeń
ZSO nr 2 uczestniczy w projekcie "Powiślańska Szkoła Ćwiczeń".
zobacz więcej

logobmp         Warsztaty dla nauczycieli szkół wspieranych – 9.11.2021 r.

Warsztaty dla nauczycieli szkół wspieranych – 9.11.2021 r.
9 listopada 2021 r. odbyły się warsztaty dla nauczycielek/ nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, matematyki i języków obcych ze szkół wspieranych.

Warsztat dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych dotyczył zastosowania gier dydaktycznych w procesie edukacyjnym. Gry dydaktyczne pełnią funkcję metody nauczania (zaliczane są do metod problemowych) oraz środka dydaktycznego. Wspomagają proces nauczania – uczenia się i wpływają na efektywność kształcenia. Gry dydaktyczne kształtują kompetencje kluczowe. Gry dydaktyczne wpływają na sferę: intelektualną, emocjonalną, motywacyjną i społeczno-moralną. Doskonalą wszystkie operacje myślowe i skutecznie przyczyniają się do rozwijania spostrzegawczości, wyobraźni, pamięci, zaś przez swoją atrakcyjność dostarczają wielu przyjemnych doznań, które budzą pozytywną motywację  do nauki.

Gry dydaktyczne, łącząc w sobie elementy zabawy, nauki i współzawodnictwa, są atrakcyjnym uzupełnieniem treści merytorycznych. Wpływają one dodatnio na aktywność uczniów oraz na kształtowanie pożądanych wśród nich postaw, wywierając pozytywny wpływ na efektywność nauczania. Dzięki nim ćwiczą pamięć, spostrzegawczość, szybkość reakcji oraz umiejętność logicznego kojarzenia faktów. Zadania w grze dydaktycznej sprawdzają także umiejętność wykorzystania wiadomości w praktycznym rozwiązywaniu problemu, jakim jest sytuacja w grze. Zaletą tej metody jest możliwość regulowania stopnia jej trudności.

Stosowanie na lekcjach metody gier dydaktycznych przynosi szereg korzyści, należą do nich między innych: zwiększone zaangażowanie uczniów, rozwijanie kreatywności i innowacyjności, zwiększenie efektywności uczenia się, rozwijanie umiejętności współpracy, poprawa komunikacji.

Program warsztatu: „Gry dydaktyczne na przedmiotach przyrodniczych”

  1. Podział metod nauczania z uwzględnieniem gier dydaktycznych.
  2. Podział gier dydaktycznych.
  3. Korzyści z zastosowania gier dydaktycznych.
  4. Gry dydaktyczne z włączeniem narzędzi technologii informacyjnych i komunikacyjnej (TIK)- wykorzystanie aplikacji: Mentimeter.com, QR-online.pl, Mal-den-code.de, Tricider.com, Answergarden.ch, Quizizz, Padlet

Warsztat metodyczny z matematyki dotyczył metodyki rozwiązywania zadań optymalizacyjnych.

Program warsztatu „Rozwiązywanie zadań optymalizacyjnych”

  1. Podstawa programowa. Optymalizacja i rachunek różniczkowy.
  2. Zapisy dotyczące optymalizacji w podstawie programowej.
  3. Przykłady zadań z Informatora maturalnego.
  4. Wykorzystanie programu GeoGebra do wizualizacji zagadnień związanych z optymalizacją i pochodną funkcji.
  5. Rozwiązywanie zadań optymalizacyjnych.

Podczas warsztatu z języków obcych przedstawiono nauczycielom ofertę oraz możliwości realizacji edukacyjnych projektów współpracy ze szkołami partnerskimi m.in. w UE.

Program warsztatu „ Projekt skazany na powodzenie”

  1. Przedstawienie programów, które oferują finansowanie realizacji projektów współpracy szkół.
  •  Charakterystyka,
  •  Adresaci,
  • Możliwości.
  • Wymogi formalne.
  •  Zalety

2. Przykłady dobrej praktyki.

  • Powiązanie programu z podstawą programową
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji, w tym podczas realizacji działań w ramach eTwinning.
  • Przykłady dobrych praktyk – aspekt interdyscyplinarności projektów współpracy.
  • Doskonalenie nauczycieli – możliwości oraz formy szkoleń (stacjonarne oraz online), przykłady.
  • Zalety programu w kontekście całej społeczności szkolnej, a nie tylko pojedynczego nauczyciela .
  • eTwinning jako skuteczne wsparcie w edukacji zdalnej i stacjonarnej.

Działanie realizowane w ramach projektu Powiślańska Szkoła Ćwiczeń – Kwidzyn”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

 

 FE poziom pl 1 1024x159

ESA
New
ESA
Edukacyjna Sieć Antysmogowa
zacznij z nami "Nowy" etap
Sprawdź
zacznij z nami "Nowy" etap
Dlaczego "Nowy" ? Najwyższe wyniki z matury. Rozwijamy pasje i zainteresowania. Dobrze przygotujemy Cię do studiów.
Wymiana międzynarodowa
Wymiana
Wymiana międzynarodowa
Młodzież z 2LO w Kwidzynie i niemiecka ze szkoły IGS z powiatu Osterholz realizuje wspólny projekt kulturalny.
poznaj Nas lepiej
Film
poznaj Nas lepiej
Szkolne Biuro Prasowe
Autorski projekt
Szkolne Biuro Prasowe
Tu wkrótce pojawią si informacje dotyczące Szkolnego Biura Prasowego
Powiślańska Szkoła Ćwiczeń
New
Powiślańska Szkoła Ćwiczeń
Zespół Szkół Ogólnokształcących będzie uczestniczył w projekcie "Szkoła Ćwiczeń". Powiat Kwidzyński/ Starostwo Powiatowe w Kwidzynie otrzymało dofinansowanie na realizację projektu pn. „Powiślańska Szkoła Ćwiczeń- Kwidzyn”
CMI
CMI
Projekt "Centrum Mistrzostwa Informatycznego" współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 - 2020
Samorząd Uczniowski
SU
Samorząd Uczniowski
Tu wkrótce pojawi się artykuł
Inspirujące przykłady
Sprawdź
Inspirujące przykłady
Projekt rozwijający kompetencje oraz świadomość młodego człowieka
Stan powietrza
menu
Stan powietrza
Stan powietrza
10 lat Sportowego Liceum w Kwidzynie
Menu
10 lat Sportowego Liceum w Kwidzynie
To może być też Twoja historia.
Aplikacja OFFICE365
OFFICE365
Aplikacja OFFICE365
kORZYSTAMY Z APLIKACJI CHMUROWEJ
Akademia Sukcesu
Akademia Sukcesu 2.0
Akademia Sukcesu
Zapraszamy do Akademii Sukcesu 2.0 – kolejnej edycji autorskiego projektu, tym razem w wersji on-line.